Wat zijn de risicogroepen bij het coronavirus?

Wat zijn de risicogroepen bij het coronavirus?

Sommige mensen hebben een grotere kans om ernstig ziek te worden of te overlijden door het coronavirus dan anderen. Op de website van het RIVM is te lezen dat mensen met een ernstig overgewicht een groter risico lopen.

Het is dus raadzaam om uw gewicht op peil te brengen. Wat kun je doen?

Snel en gezond afvallen

Het is belangrijk dat je tijd vrijmaakt voor het uitdokteren van je maaltijden. Stel evenwichtige en gezonde maaltijden samen. Dit zal sowieso meer tijd in beslag nemen dan het bereiden van een gewone kant en klare maaltijd.




Eet van kleinere borden

Het is aangeraden om te eten uit kleinere kommen of borden. Je creëert een illusie dat er veel eten op je bord ligt, maar in feite is het je bord dat gewoon klein is. Deze illusie zorgt ervoor dat je maag denkt dat je al genoeg gegeten hebt. Je zal niet het gevoel hebben dat je iets te kort komt en dat is net hetgeen we willen bereiken: minder eten zonder dat je hiervoor hoeft af te zien. Wie wil dit nu niet? Een andere tip is het eten van vele kleine porties doorheen de ganse dag. Hierdoor zal je je verzadigd voelen gedurende de hele dag.

Calorieën tellen

Veel mensen tellen hun calorieën op om te kijken hoeveel ze gegeten hebben. Dit neemt natuurlijk nog meer tijd in beslag. Het is wel een goede methode om te kijken of je nog op schema zit voor die dag. Een vrouw mag 2000 calorieën per dag innemen. Een goede tip is gezond eten met een calorie-inname van zo’n 1700. Je zal gestaag afvallen en je lichaam zal ook wennen aan deze lagere calorie-inname. Je lichaam wordt dus als het ware efficiënter.

Vermijd zoetigheden

Zoetigheden hebben het effect om eetlust op te wekken. Wanneer je een Mars reep eet, zal je juist meer honger krijgen. Als je zo graag tussendoor iets snoept, eet dan een lekkere wortel of komkommer.

Drink een glas water voor elke maaltijd

Door het drinken van een glas water voor elke maaltijd zorg je ervoor dat je honger deels al gestild wordt. Je maag is ook al deels gevuld en je zal niet zo veel meer kunnen eten. Een grote boosdoener is alcohol. Probeer zo veel mogelijk water te drinken en alcohol te vermijden. Alcohol bevat zeer veel calorieën. Vier pinten bier komen overeen met een volledige maaltijd ook al voelt dit niet zo aan. Daarnaast heeft alcohol het effect dat het je stofwisseling vertraagt. Je zal het opgenomen voedsel dus trager verwerken.



Beweeg regelmatig

Beweging is essentieel om gezond af te vallen. Het is sowieso al aangeraden om wekelijks driemaal een half uurtje te bewegen om fit te blijven. Het is daarnaast ook goed voor de spieren soepel te houden. Wanneer je beweegt, verbrandt je calorieën die je hebt opgenomen.

Eet zuivel

Volgens een onderzoek aan de universiteit van Harvard val je meer af wanneer je dagelijks een potje yoghurt eet. Yoghurt bevat gezonde vetten die je wel mag eten en daarnaast is het ook goed voor je darmflora. Deze combinatie zorgt ervoor dat er meer vetten verbrand worden en dat enkel de gezonde vetten gebruikt worden in je lichaam.

Op een natuurlijke manier afvallen met kruiden



Inleiding

Er zijn verschillende manieren om af te vallen, maar hoe kan je bewust en gezond afvallen? Moeder natuur kan ons het beste helpen. Deze kruiden worden op basis van onderzoek en jarenlange ervaring aanbevolen.

Groene Thee

De ander benaming van Groene thee is Camellia sinensis. Deze thee wordt met name verbouwd in koele gebergten. De struik van deze theesoort heeft behoefte aan zuivere lucht. De bladeren van de groene thee, hebben de eigenschap om vet binnen het menselijk lichaam af te breken. De verwijdering van de vetten komt tot stand doordat de cafeïne een versnelde reactie teweeg brengt.  Daarnaast zorgt het voor reducering van toegevoerde calorieën uit bepaald voedsel.

Javaanse Thee

Een andere benaming voor Javaanse thee is Koemis Koetjing. De bladeren van deze thee worden al honderden jaren gebruik tegen onder andere blaasziekten. De bladeren bevatten kalium en vluchtige oliën . Deze zorgen voor een optimale ureumafscheiding. Het is een goed middel om vochtophoping te voorkomen en afvalstoffen beter te verwerken.

Garcinia

Garcinia is qua grootte vergelijkbaar met sinasappel, maar heeft veelweg van een pompoen. De schil van deze vrucht bevat een apart fruitzuur. Wetenschappers, zoals Richard Mattes, Professor aan de Purdue University, hebben ontdekt dat dit fruitzuur een grote impact heeft op de metabolisme van suikers.  Doordat de omzetting van suikers naar vetten wordt gereduceerd, heeft als gevolg dat men minder behoefte heeft aan suikers. Snoepgoed kun je gemakkelijker weerstaan. Ideaal te gebruiken bij afslankkuren  en het voorkomen van cellulitis.

Mate

Mat is een geliefde theesoort in Zuid-Amerika. De bladeren van Mate zijn glanzend en donkergroen. Dankzij de wetenschap is het de ontdekking voor een slanke lijn. Het is het middel om vet te verbranden en suikers te vervangen.

Effectiever afvallen

Door naast groene thee javaanse thee te gebruiken, vindt er een snellere vetverbranding plaats.

Conclusie

Gezond afvallen is niet zo moeilijk. Spendeer dagelijks wat aandacht aan je voeding en tracht ook enkele malen per week te bewegen. Laat je zeker niet te veel verleiden door al dat lekkers. Succes!